Stručno-metodičke večeri Nastavne sekcije HMD-a
- ožujak 2017.

Nastavna sekcija nastavlja s organizacijom stručnog usavršavanja učitelja i nastavnika matematike.

Umjesto predavanja, 1. ožujka 2017. godine održana je radionica pod naslovom "Matematičke igre" . Radionicu je vodila Lucijana Kračun Berc.

 

Sažetak:
Na radionici ćemo se igrati autorskim didaktičkim igrama koje su pogodne za uvježbavanje ili provjeravanje znanja matematike. Igre se temelje na poznatim igrama kao što su Čovječe ne ljuti se, Crni Petar, Memory, domine...

O voditeljici:
mr. sc. Lucijana Kračun Berc, profesorica matematike, diplomirala je 1998. godine na Fakultetu za matematiku i fiziku u Ljubljani i magistrirala 2002. godine na PF u Mariboru kod mentora prof. dr. sc. Mirka Polonija. Njezina misija je predavanje matematike u srednjoj školi. Već 20 godina radi u Gimnaziji Lava, Šolski center Celje. U Društvu matematičara, fizičara i astronoma Slovenije mnogo je godina vodila pedagošku sekciju učitelja, a sada doprinosi popularizaciji matematike kao predsjednica državne komisije za natjecanja iz matematike za srednju školu. Zabavnu stranu matematike unijela je kao koautorica digitalnih nastavnih sadržaja E-um, a matemačke igre, koje su izradili u školskom aktivu, prezentirala je na nekoliko predavanja za učitelje matematike u Sloveniji.


 

Stručno-metodičke večeri Nastavne sekcije HMD-a
- predavanje u veljači


Predavanje pod naslovom "Poučavanje kao umjetnost – Fibonaccijev niz", 1. veljače 2017. godine, održala je Željka Vrcelj.

Sažetak:
Predavanje povezuje tehnike rada Glasserove kvalitetne škole i projekta „Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje“. Razmišljanje učenika prije obrade teme potaknuto je kreiranjem grozdova u timovima. Vođenim čitanjem teksta „Matematičar Fibonacci i Fibonaccijev niz“, te pitanjima otvorenog tipa, potiče se konstruktivan rad i aktivno učenje, a razvijaju se, uz intelektualnu znatiželju, i odnosi pozitivne ovisnosti. Pisanjem činkvina (pjesma od pet stihova) u parovima sažimaju se pojmovi i činjenice, dok odgovarajuće domaće zadaće pridonose daljnjem istraživanju učenika.
Koristeći kriterije samovrednovanja učenici ocjenjuju suradnju u grupi, ali i svoje rezultate.


O predavačici:
Željka Vrcelj, profesorica matematike i fizike u zvanju savjetnice, dvadesetak godina radi u Željezničkoj tehničkoj školi Moravice (Gorski kotar). Glazba i njezina harmonija uvele su je u svijet prirodnih znanosti. Bila je uključena u obrazovni projekt Glasserova kvalitetna škola. Aktivno je sudjelovala u radu županijskih, državnih i međunarodnih stručnih skupova nastavnika matematike. Završila je programe E – learning Tutoring i E – learning Course Design na CARNetovoj E – learning akademiji. Bila je suradnica i u projektu „Inspiring Science Education“. Trenutno je uključena u CARNetove edukacije u okviru pilot projekta „e – Škole: Razvoj sustava digitalne zrelosti škola“. Voditeljica je astronomske školske grupe, te članica Županijskog povjerenstva za provedbu natjecanja iz astronomije. S učenicima uspješno prezentira rezultate projektnih zadataka na Festivalu znanosti, u okviru aktivnosti „Škole za škole“. Voditeljica je i Učeničke zadruge Eko – etno Rudač. Voli planine i rijeke, tišinu i zalaske sunca.


 

Nastavna sekcija - predavanje u prosincu 2016.

Nastavna sekcija HMD-a nastavlja s organizacijom Stručno-metodičkih večeri. Posljednje predavanje u ovoj kalendarskoj godini, pod nazivom Konceptualne promjene u astronomskoj tradiciji u doba renesanse  održala je  Vanja Flegar.


 

Stručno-metodičke večeri Nastavne sekcije HMD-a -

predavanje u studenom 2016.

Drugo predavanje u organizaciji Nastavne sekcije HMD-a, u sklopu Stručno-metodičkih večeri, održano je 2. studenog 2016. godine. Predavanje pod naslovom "Natjecanja iz matematike - praktični savjeti" održao je Matija Bašić.

Sažetak:
Na predavanju ćemo pričati o očekivanjima i ciljevima na natjecanjima iz matematike, te ćemo dati praktične savjete za pripremu učenika i ispravljanje testova na natjecanjima.  Savjete ćemo dopuniti situacijama s natjecanja i ilustrirati kroz logičko-kombinatorne zadatke.

O predavaču:
Matija Bašić je poslijedoktorand na PMFu. Jednom natjecatelj i mentor, a sada je voditelj podpovjerenstva za A varijantu državnog povjerenstva za natjecanja iz matematike. Od 2009. vodi hrvatske ekipe na međunardonim natjecanjima, organizira pripreme i drži predavanja za najuspješnije učenike. Održao je nekoliko stručnih radionica i predavanja za nastavnike-mentore na temu prepoznavanja darovitih matematičara, organizacije programa dodatne nastave, te vrednovanja natjecatelja.


 

Stručno-metodičke večeri Nastavne sekcije -

predavanje u listopadu 2016.

S novom školskom godinom počinje i novi niz predavanja u organizacijin Nastavne sekcije HMD-a u sklopu Stručno-metodičkih večeri.

Prvo predavanje pod naslovom "Matematika kao poticaj za kreativno izražavanje" dana 5. listopada 2016. godine održala je Mirela Kurnik.

Sažetak:
Kako osmisliti i realizirati seminarske radove (projekte) u nastavi matematike, kako organizirati čitanje i analizu matematičke lektire, kako organizirati razrednu izložbu - iskustva iz nastave uz primjere radova učenika.

O predavačici:
Mirela Kurnik, prof. matematike diplomirala je 1986. godine na Prirodoslovno - matematičkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, nastavnički smjer. U suradnji s PMF-om pomaže studentima nastavničkog smjera u uvođenju u proces nastave. Koautorica je udžbenika iz matematike za prvi razred gimnazije. Živi u Zagrebu i predaje matematiku u zagrebačkoj V. gimnaziji. Obožava svoj posao jer joj omogućuje da učenicima pomaže u razvoju samopouzdanja i iskazivanju autentičnosti, potiče njihovu kreativnost te otkriva različite vrste njihovih sposobnosti i nadarenost. Veliku pažnju posvećuje radu s nadarenim učenicima. Osim za rad u odgoju i obrazovanju zainteresirana je za umjetnost i ekologiju a voli prirodu, ples, pokret i planinarenje.


 

Stručno-metodičke večeri - predavanje u svibnju 2016.

Posljednje predavanje ove školske godine u sklopu Stručno-metodičkih večeri održano je 4. svibnja 2016. godine.  Predavanje pod naslovom "2D na 3D – dinamičan pristup" održale su Ivana Martinić Nikol Radović.

Sažetak:
Poučavanje nacrtne geometrije uveliko se promijenilo. Uzrok tome može se naći u razvoju računalne tehnologije kao i pojavi/primjeni dinamičnih edukacijskih programa. Pokazalo se da programi dinamične geometrije kao alati omogučavaju učenicima crtanje/konstruiranje geometrijskih figura na ekranu (jednom od mogućih dvodimenzionalnih oblika). Pri ovom „novom“ pristupu poučavanju i učenju nacrtne geometrije primjenjena je i iskorištena dinamičnost programa. Ona ima za posljedicu povezivanje klasične Mongeove metode (ortogonalnog projiciranja na tri ravninie) i aksonometrijske kocke. Ovaj novitet u pristupu poučavanja nacrtne goemetrije omogućava ”sagledavanje” konstruirane geometrijske figure iz svih kutova kao i uvid u 3D odnose medu geometrijskim figurama.

O predavačicama:
Ivana Martinić, prof. matematike i fizike diplomirala je 2012. godine na Prirodoslovno - matematičkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, nastavnički smjer matematike i fizike. Od 2013. godine zaposlena je u V. gimnaziji u Zagrebu kao profesorica matematike gdje različitim aktivnostima doprinosi popularizaciji matematike. U razdoblju od 2013. do 2015. godine sudjelovala je u projektu Afirmativna nastava i inovativno učenje i poučavanje u sklopu Hrvatskog kvalifikacijskog okvira - IPAQ Peta u izradi kurikuluma iz Nacrtne geometrije, a na istu je temu održala nekoliko radionica za učenike i nastavnike. Od 2015. radi na projektu NECST - New energy culture, sustainability and territories. Koautorica je knjige Mongeov postupak – Aksonometrija.

mr.sc. Nikol Radović, prof. mat. radi kao viši predavač na Geodetskom fakultetu Svučilišta u Zagrebu. Diplomirala je na Prirodoslovno - matematičkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, Matematičkom odsjeku, na smjeru Geometrija i topologija, profil profesor matematike. Magistrirala je na Prirodoslovno – matematičkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, Matematičkom odjelu s temom Reed – Müllerovi kodovi. Područja znanstvenog i stručnog interesa je primjena matematike u drugim znanostima (kemija, kristolografija, fizika, geodezija i geomagnetizam). U razdoblju od 1992. do 2000. godine surađuje unutar projekta Ministarstva znanosti ″Studij separacije i analize, te strukture i svojstava materijala″ (1992. – 1996.) br 1 – 07 071 i ″Separacija, struktura i sustav metalnih materijala″ (1997. – 2000.), br. 124003, volonterski na matematičkoj obradi podataka. Rezultat toga je veliki broj objavljenih znanstvenih i stručnih radova u domaćim i stranim časopisima, kao i sudjelovanja na znanstvenim i stručnim skupovima. Koautorica je udžbenika iz matematike za osnovnu školu (od 5. – 8. razreda), te knjige Mongeov postupak – Aksonometrija. Aktivno sudjeluje u aktivnostima Nastavne sekcije Hrvatskog matematičkog društva u organiziranju i provedbi metodičkih radionica za učenike i nastavnike matematike te u nizu projekata: Matematika uz pomoć računala i računalnog programa Sketchpad (2007. – 2010.) u organizaciji Hrvatskog matematičkog društva i CARNet-a kao jedan od koordinatora, Geopotencijal i geodinamika Jadrana (Geo ++Adria) (od 2007.), Joint Croatian -  Hungarian Geomagnetic Repeat Station Survey and Joint Geomagnetic Field Model (od 2009.), Dynamic Number u organizaciji National Science Foundation, U.S.A. i KCP Tehnologies (od lipnja 2010.), IPAQ projekt – V. gimnaziija i PMF Further development and implementation of the Croatian Qualifications Framework (od lipnja 2013. – veljače 2015.) te Matematičkim znanstvenim izazovima_Večer Matematike – HMD (od lipnja 2013.).


 

Stručno-metodičke večeri - predavanje u travnju


U  sklopu Stručno-metodičkih večeri Nastavne sekcije HMD-a 13. travnja 2016. godine održano je predavanje pod naslovom "Vodič kroz prijedlog kurikuluma matematike". Održala ga je Eva Špalj.

Sažetak:
Na predavanju je bila objašnjena struktura dokumenta za lakše snalaženje te istaknute glavne ideje promjena koje bi novi kurikulum trebao donijeti.

O predavačici:
Mag. math. Eva Špalj diplomirala je 1985. godine na Prirodoslovno matematičkom fakultetu u Zagrebu, Inženjerski smjer, Matematička informatika i statistika. Nekoliko godina je radila u privredi, a od 1992. godine kao profesorica matematike. Od 2004. godine zaposlena je u XV. gimnaziji kao profesorica matematike u nacionalnom i međunarodnom programu. Godine 2007. izabrana je u zvanje profesor mentor, a dvije godine kasnije u zvanje profesor savjetnik. Kao vanjski suradnik vodi seminar na kolegiju Metodika nastave matematike na Prirodoslovno matematičkom fakultetu.

Bila je voditeljica Županijskog stručnog vijeća nastavnika matematike gimnazija grada Zagreba do 2012. godine. Članica je stručne radne skupine za izradu ispita državne mature iz matematike. Voditeljica je skupine za izradu prijedloga kurikuluma predmeta matematika u Cjelovitoj kurikularnoj reformi.
Aktivno je sudjelovala na brojnim domaćim i međunarodnim stručnim skupovima iz područja matematike i matematičkog obrazovanja. Koautorica je udžbenika, i autorica raznih stručnih članaka.

 

Stručno-metodičke večeri - predavanje u ožujku 2016. 

U sklopu Stručno-metodičkih večeri 2. ožujka 2016. godine predavanje pod naslovom "Što je prosjek?" održao je Zvonimir Šikić.

Sažetak:
Objasnit ćemo različite ideje prosjeka i ispitati ima li aritmetička sredina prednost pred drugim prosjecima.

O predavaču:
Dr. sc. Zvonimir Šikić rođen je 1952. u Zagrebu gdje se i školovao. Školske godine 1970/71. upisao je studij matematike na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu u Zagrebu, gdje je diplomirao 1975. Školske godine 1975/6. upisuje postdiplomski studij matematike na Sveucilištu u Zagrebu koji je završio 1979. obranom magistarskog rada iz područja matematičke logike "Opća teorija dokaza i njena veza s klasičnom matematikom". Znanstveni stupanj doktora matematičkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu stekao je 1986. na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu obranom doktorske disertacije iz podrucja matematičke logike "Sistemi pravila i sistemi sekventi".
Od 1976. zaposlen je na Fakultetu strojarstva i brodogradnje kao asistent, od 1988. kao docent, od 1990. kao izvanredni profesor, od 1998. kao redoviti profesor, te od 2003. kao redoviti profesor u trajnom zvanju. Voditelj je Katedre za matematiku od 1984. godine. Od 1993. do 2002. bio je predsjednik Nezavisnog sindikata znanosti i visokog obrazovanja. Od 1999. do 2003. bio je predsjednik Hrvatskog matematičkog društva. Od 2013. je predsjednik Hrvatskog logičkog društva. 


 

Stručno-metodičke večeri - predavanje u veljači 2016.

Nastavna sekcija HMD-a nastavlja seriju predavanja u okviru Stručno-metodičkih večeri. 

Predavanje pod nazivom "Faust Vrančić - portret izumitelja" održala je 3. veljače 2016. godine  dr. sc. Marijana Borić.

Sažetak predavanja i ponešto o cijenjenoj predavačici možete pročitati u privitku.
 

Nastavna sekcija HMD-a - ponovljena radionica

Zbog velikog interesa radionicu "Prilagodba sadržaja i individualizacija postupaka u nastavi matematike" ponavljamo u srijedu 20. siječnja 2016. Radionicu vode Zrinjka Stančić i Klara Matejčić. (Prva radionica održana je 2. prosinca 2015. godine.) 

Broj sudionika ograničen je na 20 te vas molimo da se prijavite slanjem e-maila na marijamisurac@gmail.com. 


Sažetak:
Kako bi se osigurao uspjeh učenika s teškoćama u nastavi matematike, a minimalizirale moguće teškoće u usvajanju matematičkih vještina i znanja, potrebno je primjenjivati primjerene postupke poučavanja, prilagoditi didaktičko-metodičke forme rada potrebama učenika. Nerijetko se određuju neprimjereni obrazovni ciljevi te izostaju strategije podrške koje bi učenicima osigurale uspjeh.
Cilj radionice je osvijestiti sudionike (učitelje, nastavnike) o važnosti odabira primjerenih didaktičko-metodičkih formi rada u svim vrstama nastavnog sata (sat obrade novog gradiva, sat vježbanja/ponavljanja, sat provjeravanja znanja). 
Sudionici će u radionici aktivno sudjelovati kroz iskustvene vježbe i osvrt na provedene aktivnosti.

O voditeljicama:
Prof.dr.sc. Zrinjka Stančić redoviti je profesor Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Znanstveni rad prof.dr.sc. Stančić usmjeren je u području sociometrijskog položaja učenika, unapređivanja socijalne kompetencije učenika s teškoćama, procjeni i poučavanju učenika s teškoćama u razvoju u području čitanja, pisanja, izražavanja, računanja. Značajan dio aktivnosti usmjereren je na razvoj modela IEP-a i edukaciju učitelja za rad s učenicima s teškoćama u osnovnim i srednjim školama. Objavila je oko 40 znanstvenih radova, poglavlja u dvije knjige, jedan priručnik. Koautoirca je brojnih edukacija za učitelje i pomoćnike u nastavi.  Članica je ekspertnih skupina pri Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta, Ministarstva socijalne politike i mladih. Stručni rad ostvaruje putem Učilišta za obrazovanje odraslih IDEM, Savjetovališta Fakulteta radom u Kabinetu za edukacijsko-rehabilitacijsku podršku. Predsjednica je AMCA-ERF-a. Članica je projetnog tima ICT-AAC, dobitnika „Nagrada Ivan Filipović“ za 2014. godinu u kategoriji znanstvenog i stručnog rada.

Klara Matejčić, mag.rehab.educ., diplomirala je 2014. godine na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, u klasi prof.dr.sc. Zrinjke Stančić. Područje interesa stručnog rada su strategije poučavanja učenika s teškoćama i Individualizirani odgojno-obrazovni programi, a znanja iz navedenih područja stječe kroz volonterski rad u Kabinetu za edukacijsko-rehabilitacijsku podršku Centra za rehabilitaciju ERF, u suradnji s prof.dr.sc. Zrinjkom Stančić.  Sudjelovala je na tri međunarodne konferencije: 4. Međunarodna konferencija o specifičnim teškoćama učenja, Ljubljana, Slovenija; MIPRO 2015., 38th international convention on information and communication technology, electronics and microelectronics, Opatija, Hrvatska; D4Learning 2015, the International Conference on Innovations with Digital Learning for Inclusion (D4L), Aalborg, Danska. 
Uz prof. dr.sc. Stančić, sudjelovala je u predavanjima u sklopu interaktivne izložbe „Volim matematiku…i točno znam koliko!“ te u Hrvatskom matematičkom društvu.


 

Popis održanih predavanja na Stručno-metodičkim večerima

2005.

2006.

2007.

2008.

2009.

     predavanja

2010.

     predavanja

2011.

     predavanja

2012.

2013.

2014.

2015.