Projekt ICSE Science Factory, koji financira Europska unija kroz program Obzor Europa, sveobuhvatna je inicijativa usmjerena na rješavanje problema nedostatka znanstvenika i građana upućenih u znanost. Projekt traje od 2023. godine do početka 2026. godine, a karakterizira ga formiranje 13 međusektorskih partnerstva visokog kapaciteta u pet različitih zemalja: Njemačka, Hrvatska, Portugal, Cipar i Turska. Ta se partnerstva sastoje od institucija visokog obrazovanja, istraživača u znanstvenom obrazovanju i pružatelja usluga neformalnog obrazovanja, uz potporu škola, tvrtki i institucija zajednice.

Koordinator projekta je Internacionalni centar za STEM obrazovanje sa Sveučilišta za obrazovanje u Freiburgu (Njemačka), a nositelji projekta u Hrvatskoj su Prirodoslovno-matematički fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Fakultet elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu te Hrvatsko matematičko društvo.

Projekt ICSE Science Factory usmjeren je na tri ključna cilja:

• Pružanje suradničkih prilika za učenjem o znanosti za sve građane na lokalnoj razini, koje pokazuju relevantnost znanosti za izazove iz stvarnog života i doprinose kontinuumu cjeloživotnog učenja.
  • Podizanje interesa za znanstvene studije i znanstvene karijere među mladima, s posebnim naglaskom na djevojke i žene.
  • Poticanje umrežavanja te dijeljenja i primjene rezultata istraživanja među različitim sudionicima za stvaranje i korištenje znanosti za društvenu dobrobit.

Projekt koristi jedinstvenu kombinaciju mjera, od kojih se svaka bavi problemom iz različite perspektive, čime se maksimizira njegov učinak.

Znanstvene radionice i aktivnosti otvorenog školovanja

Znanstvene radionice osmišljene za sve dobne skupine, zaranjaju u globalne izazove, npr. od promatranja kako klimatske promjene utječu na šume do razumijevanja najnovijih zdravstvenih i tehnoloških inovacija. Uz pomoć partnera iz zajednice, stručnjaka za praktično učenje, ove radionice čine znanost zabavnom i pristupačnom.

Aktivnosti otvorenog školovanja ključni su dio obrazovnog koncepta kojim se pružaju mogućnosti suradničkog učenja za sve građane na lokalnoj razini. U tim aktivnostima učenici i njihovi učitelji surađuju s članovima zajednice: obiteljima, pružateljima neformalnog obrazovanja, građanima i tvrtkama. Želja je otvoriti škole prema zajednici i umrežiti ih s vanjskim partnerima, surađivati s obiteljima i zainteresiranim građanima i djelovati na društveno relevantnim temama održivosti, zdravlja i digitalizacije kako bi na kraju pronašli konkretna rješenja za stvarne probleme u školi, gradu ili regiji.

Razgovori o karijerama, skupovi partnera i znanstveni sajmovi

Interaktivni razgovori o karijerama osmišljeni su da potaknu zanimanje za znanstvene studije i karijere, a namijenjene su mladim pojedincima u ključnim trenucima odabira karijere. Predstavljanjem širokog spektra karijera, cilj je razbiti stereotipe, posebno oko rodnih predrasuda u znanosti. Poseban naglasak je na promicanju žena kao sudionika i kao uzora.

Skupovi lokalnih partnera okupljaju partnere iz različitih područja kako bi istraživali, razmjenjivali ideje i razvijali se. Skupovi su osmišljeni kao fluidna platforma koja potiče spontanu razmjenu među partnerima.

Na javnim znanstvenim sajmovima škole će prikazati svoja jedinstvena rješenja za suvremene izazove, koja proizlaze iz njihovih projekata otvorenog školovanja. Različite tvrtke predstavit će svoje istaknute ličnosti u području znanosti, naglašavajući razne karijere usmjerene na znanost. Otvorene panel diskusije služit će kao interaktivna rasprava o rastućoj ulozi znanosti u društvu i drugim bitnim pitanjima.

Aktivnosti projekta pratite na ICSE Science Factory – Hrvatska, na međunarodnoj stranici ICSE Factory – International Centre for STEM Education i na Instagram profilu ICSE Science Factory – HRVATSKA, a ako imate upit pošaljite e-mail na [email protected].

Novosti

- U sklopu projekta ICSE Science Factory, u subotu 20.4.2024. od 10 sati do 12:30 na FER-u se održala znanstvena radionica… Više
- Na III. MUZZA tjednu znanosti, 12.-14.4.2024. u zgradi rektorata Sveučilišta u Zagrebu (SEECEL), sudjelovalo je i Hrvatsko matematičko društvo s… Više
- U sklopu projekta ICSE Science Factory, u subotu 2.3.2024. od 10 sati do 12:30 održala se znanstvena radionica „Što možemo… Više
- U sklopu projekta ICSE Science Factory, u subotu 16.12.2023. od 10 sati do 11:30 održala se znanstvena radionica „Moderna energetika… Više
- U sklopu Večeri matematike na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu u Zagrebu održat će se radionica “Matematika i ljudsko tijelo”. Što je zajedničko… Više
Matematički ulični festival 23. listopada 2023.
- U sklopu aktivnosti projekta ICSE Science Factory, u subotu 21. listopada od 10 do 13 sati održao se Matematički ulični… Više
ICSE Science Factory 13. svibnja 2023.
- Započeo je novi EU projekt ICSE Science Factory u kojem sudjeluje Hrvatsko matematičko društvo. ICSE Science Factory je projekt koji… Više