Pozivamo vas na predavanje u organizaciji Nastavne sekcije HMD-a u sklopu Stručno-metodičkih večeri.
U srijedu, 2. travnja 2025. godine u 18 sati i 45 minuta u predavaonici A002 PMF-MO, Bijenička 30 u Zagrebu Željka Dijanić će održati predavanje naslova „Reforma strukovnih škola – promjene u matematici“.
Za sudjelovanje na predavanju potrebna je prethodna prijava putem obrasca na poveznici. Prijaviti se možete do utorka, 1. travnja 2025., u 23:55 sati.
Sažetak
S obzirom na najavljenu reformu strukovnog obrazovanja koja bi trebala krenuti u frontalnu primjenu u sve strukovne srednje škole od iduće školske godine kod nastavnika u strukovnim školama postoji određena doza zabrinutosti oko načina i oblika provođenja nastave, poučavanja i ostvarivanja ishoda učenja što svakako brine i nastavnike matematike. Prema kurikulima općeobrazovnih predmeta (NN 10/2025) i općeobrazovnim modulima (NN 7/2025) u četverogodišnjim strukovnim školama svi bi učenici slušali istu matematiku s tjednom satnicom 4+4+3+3, a u trogodišnjim strukovnim školama ovisno o sektoru birali bi neke od matematičkih modula ili kombinirali skupove ishoda učenja prema potrebama pojedinih strukovnih kurikula.
U izlaganju će se autorica, koja je bila članica Radne skupine za donošenje tih kurikuluma i modula za matematiku, osvrnuti na samu ideju strukovne reforme i općenito modularnog pristupa u obrazovanju, predstaviti promjene u kurikulumu matematike i kako je do njih došlo, prikazati koje su bile ideje vodilje pri izradi kurikuluma i modula te kako ih implementirati u nastavnoj praksi, zašto se matematika u trogodišnjim školama izvodi kao modul i što to znači za satnicu nastavnika te godišnje opterećenje učenika ishodima iz matematike.
O predavačici
dr. sc. Željka Dijanić, u zvanju profesor izvrstan savjetnik, nastavnica je matematike u Srednjoj školi Čazma gdje poučava učenike trogodišnjih i četverogodišnjih strukovnih programa i gimnazijalce. Voditeljica je Županijskog stručnog vijeća nastavnika matematike Bjelovarsko-bilogorske županije.
Nakon diplomskog studija na PMF-u u Zagrebu doktorirala je na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu s temom učenja otkrivanjem u nastavi matematike s pomoću GeoGebre. Objavila je pedesetak znanstvenih i stručnih radova i održala stotinjak predavanja na županijskim, državnim i međunarodnim skupovima. Autorica je udžbenika i digitalnih sadržaja iz matematike te instrukcijska dizajnerica e-tečajeva Carneta. Često surađuje s različitim obrazovnim institucijama pa je tako dulji niz godina bila članica Stručne radne skupine za izradu ispita državne mature iz matematike pri NCVVO-u i članica Državnog povjerenstva za natjecanja iz matematike pri AZOO-u. Tijekom nastave na daljinu za MZO je koordinirala tim autora videolekcija i sama ih snimila pedesetak, sudjelovala je u donošenju kurikuluma za matematiku pri MZO-u 2019. godine, bila članica Radne skupine za provođenje cjelovite kurikularne reforme za matematiku te voditeljica Radne skupine ASOO-a za izradu Nacrta prijedloga kurikula i modula za predmet Matematika za kvalifikacije u strukovnom obrazovanju.
Slobodno vrijeme provodi u prirodi, posjećuje europske gradove i odlazi na daleka putovanja diljem svijeta.