RADDAR

Program RADDAR  odvija se od 2013. godine u suradnji Hrvatskog matematičkog društva, Fakulteta elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu, XV. gimnazije i udruge Mladi nadareni matematičari Marin Getaldić te je namijenjen učenicima od 5. do 8. razreda osnovne škole. RADDAR je za 2019. godinu dobio Državnu nagradu Faust Vrančić. 

Program RADDAR sastoji se od matematičkih radionica, informatičkih radionica i posjeta Fakultetu elektrotehnike i računarstva. Godišnje se u učionicama XV. gimnazije održi 20 matematičkih radionica i 20 informatičkih radionica. Matematičke radionice održavaju se po razredima od 5. do 8. razreda, a informatičke grupe postoje za 3 razine znanja.

Radionice organiziraju nastavnici predloženi za nagradu, koji ujedno mentoriraju studente koji rade s osnovnoškolcima. Studentima PMF-a i FER-a, članovima udruge MNM Marin Getaldić te Studentske sekcije HMD-a, iskusni nastavnici pružaju pedagošku pomoć i usmjeravaju ih u radu s učenicima. Pomoć mladim voditeljima studentima pružaju i srednjoškolci koji su već prošli program te žele nastaviti u ulozi pomoćnika voditelja. Na svakoj radionici prisutna su barem 2 iskusna nastavnika.  

Posjeti laboratorijima FER-a održavaju se 5-6 puta godišnje, pri čemu učenici i njihovi mentori posjete jedan ili više laboratorija u kojima je za njih pripremljen program – prezentacija, razgledavanje opreme, eksperiment, a često i praktični rad. Profesori FER-a u suradnji s ekipom nastavnika iz RADDAR-a pripremaju program na kojem su prisutni učenici i njihovi voditelji studenti, srednjoškolci te nastavnici iz škola. Uz subotnji posjet laboratoriju održavaju se i matematičke radionice u 4 grupe.

Svake godine u programu sudjeluje oko 250 učenika, koji na završnoj svečanosti na FER-u dobivaju diplome za pohađanje programa. Osim zanimljivim programima, učenike se motivira različitim diplomama, ovisno o redovitosti pohađanja programa pa i sitnim poklonima. Roditelji, voditelji i nastavnici također prisustvuju dodjeli diploma i znanstvenoj prezentaciji koje se održavaju pred velikim auditorijem. Svake godine je to veliki događaj, s obzirom na to da osim učenika i roditelja sudjeluju studenti-voditelji, njih 30-ak te 10 nastavnika s raznih mjesta u vertikali obrazovnog sustava. 

Osim doprinosa u popularizaciji znanosti, ovaj program doprinosi suradnji između škola i sveučilišta te ranom upoznavanju djece sličnih interesa i međugeneracijskoj suradnji.  

Postoje primjeri dugogodišnjih prijateljstava koja su započela na RADDAR-u, obitelji čije više djece ide na RADDAR, jer su roditelji program prepoznali kao vrlo kvalitetan i inovativan. Imamo i učenike koji su prije bili polaznici, a sad su voditelji. Neki naši bivši voditelji studenti, sada su nastavnici u školama te ističu da im je ovaj program pomogao u njihovom sadašnjem radu. Smatramo da je u 7 godina preko 1000 učenika i studenata sudjelovalo u programu RADDAR. 

Unutar projekta okupljaju se učenici skloni matematici, znanosti, tehnici. Ime RAD+DAR poručuje da samo dugotrajan rad može dovesti do željenih rezultata. Spoznaja da u pozadini tehničkih “igračaka” koje učenici razgledavaju leži matematika i fizika, dodatni je motiv da se učenici posvete rješavanje zadataka.