Stručno-metodička večer: Razvoj algebarskog mišljenja u osnovnoj i srednjoj školi – od varijable do potencija i korijena – 7. veljače 2024.

Pozivamo vas na prvo predavanje u 2024. u organizaciji Nastavne sekcije HMD-a u sklopu Stručno-metodičkih večeri koje će se održati u srijedu, 7. veljače 2024. godine u 18 sati i 45 minuta u predavaonici A002 PMF-MO, Bijenička 30 u Zagrebu.

Predavanje naslova “Razvoj algebarskog mišljenja u osnovnoj i srednjoj školi – od varijable do potencija i korijena” održat će Aleksandra Čižmešija.


Za sudjelovanje na predavanju potrebna je prethodna prijava putem obrasca na poveznici. Prijaviti se možete do utorka, 6. veljače 2024., u 23:55 sati.


Sažetak

Algebarsko mišljenje, odnosno zaključivanje izuzetno je važno u svim područjima matematike i njenim primjenama u svakodnevnom životu. Stoga je razvoj učeničkog algebarskog mišljenja jedan od temeljnih ciljeva nastave matematike u osnovnoj i srednjoj školi. Uz razumijevanje formalnog simboličkog jezika i smislenu uporabu simbola, učenike treba osposobiti za stvaranje generalizacija na temelju pravilnosti uočenih u aritmetici te uzoraka (eng. patterns) iz svih područja matematike, za istraživanje struktura u brojevnim sustavima, proučavanje veza i funkcija, kao i za provođenje procesa matematičkog modeliranja koje povezuje sve navedeno. U ovom predavanju u fokusu će biti izgradnja pojma algebarskog izraza u osnovnoj i srednjoj školi, počevši od pojma varijable i izraza zapisanih u obliku polinoma i algebarskih razlomaka, sve do potencija i korijena. Uz napomene proizašle iz istraživanja matematičkog obrazovanja, bit će prikazani i nastavni materijali (modeli i učila) te aktivnosti koje mogu pridonijeti učeničkom boljem konceptualnom i proceduralnom razumijevanju ovih pojmova.


O predavačici

Aleksandra Čižmešija, prof. dr. sc. redovita je profesorica Matematičkog odsjeka Prirodoslovno-matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, s područjima interesa u realnoj analizi i matematičkom obrazovanju na svim razinama. Sudjelovala je u nizu projekata vezanih uz matematičko obrazovanje i kvalitetu visokoškolskog obrazovanja. Poučava predmete metodičke skupine na diplomskoj razini nastavničkih studija matematike.