Sekcija za predškolski odgoj

Voditeljica: Matea Gusić

Suvoditelji: Dubravka Glasnović Gracin, Goran Trupčević, Kristina Penzar, Petra Vidović

E-pošta: predskolska.sekcija@gmail.com

 

Brojevi, kao temelj matematike i matematičkog jezika, dominiraju razrednom nastavom matematike, dok se funkcije formalno pojavljuju tek u višim razredima osnovne škole (u predmetnoj nastavi). Ipak, temeljne vještine i pojmove potrebne za usvajanje ovih matematičkih sadržaja djeca stječu već u predškolskoj dobi. Navodimo neke od primjera u kojima se to očituje i koji mogu poslužiti kao polazna točka za izlaganje na Kongresu unutar ove sekcije:

  • Mogućnost upotrebe didaktičkih materijala za razvijanje vještina potrebnih za shvaćanje pojma broja (npr. razvrstavanje predmeta po zadanom kriteriju, uspoređivanje predmeta, vizualno grupiranje predmeta, procjena količine itd.);
  • Uzorak kao temelj za izgradnju pojma broja i algebarskog razmišljanja (nastavi niz, kreiraj sličan niz, primijeti grešku u nizu i ispravi je, itd.);
  • Računske priče i brojalice (npr. računanje ukupnog broja poklona, broja gusara na brodu, broja točkica na bubamari itd.);
  • Aktivnosti (igre) uparivanja (npr. pojedinim predmetima pridružujemo oznaku, djetetu njegov krevet itd.) kao temelj za izgradnju pojma funkcije;
  • Praćenje niza uputa u više koraka (npr. uzmi papir, presavij ga na pola, izreži papir po crti).